Reservation
Contactgegevens

Definitieve prijs kan afwijken na het inspecteren van uw auto in onze vestiging.

Vrije keus voor schadehersteller is uitzondering maandag 30 september 2013

Schadesturing is eerder regel dan uitzondering. En lang niet altijd is deze sturing in het voordeel van de consument. Dat is de conclusie van een steekproef van verzekeraarsblad AssurantieMagazine.

 

Eigen risico's worden door verzekeraars steeds vaker ingezet als ‘boetes', die inmiddels kunnen oplopen tot € 700. Maar ook het (verplichte) gebruik van imitatieonderdelen is velen een doorn in het oog, omdat hierdoor de dealergarantie kan vervallen, schrijft AssurantieMagazine. Overigens wordt niet duidelijk welke verzekeraars dan imitatiedelen verplicht zouden stellen.

Het vakblad kaart ook de spagaat aan waar schadeherstellers door de sturing in terechtkomen. "Het voordeel van schadesturing voor de verzekeraars is evident: door de afspraken met herstelbedrijven zeggen verzekeraars de schadelast, en daarmee de premie voor de klant laag te kunnen houden. Verschillende herstellers zeggen noodgedwongen ‘onder de kostprijs' te werken en dat gaat juist ten koste van de kwaliteit. De verzekeraar kan zich beroepen op de afspraken die zijn gemaakt met de schadehersteller. Maar voor de schadehersteller is de consument de opdrachtgever. Gaat er iets mis, dan is de schadehersteller aansprakelijk en niet de verzekeraar", zo schrijft Assurantiemagazine, die consumenten aanraadt goed op te letten bij het aangaan van een polis, omdat het verhoogde eigen risico als de auto buiten het verzekeraarsnetwerk wordt hersteld, vaak alleen in de kleine lettertjes is terug te lezen.

Blog categorie: Schadeherstel, Lease, Algemeen

Uw bericht is ontvangen.

U wordt zo snel mogelijk teruggebeld door onze klantenservice.

Uw aanvraag is ontvangen.

U wordt zo snel mogelijk teruggebeld door onze klantenservice.

error
Fout

Onbekende fout. Probeert u het later nog een keer.